|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11946
|
Temat pracy:
|
Diagnoza poziomu motywacji do nauki szkolnej dzieci w wieku 7 i 8 lat w danej gminie
|
Liczba stron:
|
72
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp ........... 3
Rozdział I
Motywacja a proces dydaktyczno- wychowawczy szkoły
1.1. Motywacja- wyjaśnienie terminologiczne ........... 5
1.2. Teorie motywacji i ich założenia ........... 9
1.3. Rola motywacji w procesie dydaktyczno- wychowawczym szkoły podstawowej ........... 10
Rozdział II
Czynniki wpływające na motywację dziecka do nauki szkolnej
2.1. Charakterystyka rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym ........... 12
2.2. Rola nauczyciela w motywowaniu dziecka do nauki szkolnej
2.3. Rola rodziny w procesie motywowaniu dziecka do nauki ........... 23
Rozdział III
Metodologia badań własnych
3.1. Przedmiot i cel badań ...........32
3.2. Problemy i hipotezy badawcze ........... 33
3.3. Zmienne i ich wskaźniki ........... 36
3.4. Metody techniki i narzędzia badawcze ...........37
3.5. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej ...........40
Rozdział IV
Analiza i omówienie wyników badań własnych
4.1. Charakterystyka badanej grupy ........... 42
4.2. Motywacja do nauki dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle wyników badań własnych ...........50
4.3. Płeć a poziom motywacji do nauki szkolnej w badanej grupie dzieci ...........58
4.4. Dzietność rodziny a poziom motywacji do nauki szkolnej w badanej grupie uczniów ...........59
4.5. Poziom wykształcenia rodziców a poziom motywacji do nauki szkolnej w badanej grupie dzieci
4.6. Sytuacja materialna rodziny a poziom motywacji do nauki szkolnej w badanej grupie uczniów ...........60
Podsumowanie i wnioski ........... 61
Bibliografia ...........64
Spis tabel ...........69
Spis wykresów ...........70
Aneks ...........72
Opis zawartości pracy:
Kwestie które poruszono w niniejszej pracy stały się niezwykle aktualne, biorąc pod uwagę obszerną podstawę programową, która wpływa negatywnie na motywacje ucznia. Nadmiar materiału przyczynia się do tego, iż tak młody człowiek nie może dodatkowo rozwijać swoich zainteresowań. Wyłącznie dobra organizacja dnia, która będzie zawierać zarówno czas wolny jak i realizacje zajęć pozalekcyjnych odzwierciedla się w wysokim poziomie motywacji.
W pracy przedstawiono zróżnicowany poziom motywacji uczniów klas I i II szkoły podstawowej w Czarnocinie do nauki szkolnej. Zbadano jakie czynniki wpływają na każde dziecko oraz sklasyfikowano ich poziom od wysokiego do niskiego.
Prace napisano w oparciu o metodę sondażu diagnostycznego, który miał na celu zebranie jak największej ilości informacji od badanej zbiorowości.
Techniką badawczą uczyniono ankietę, natomiast narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety, który skierowano do rodziców dzieci 7 i 8 letnich.
Praca składa się z części teoretycznej i badawczej.
W pierwszym rozdziale wyjaśniona została definicja i teorie motywacji, a także
rola motywacji w procesie dydaktyczno- wychowawczym szkoły podstawowej.
W rozdziale drugim scharakteryzowano rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przedstawiona została rola nauczyciela w motywowaniu dziecka do nauki szkolnej oraz rola rodziny w procesie motywowaniu dziecka do nauki.
W rozdziale trzecim scharakteryzowano cel i przedmiot badań, problemy
i hipotezy badawcze oraz metody badań.
W rozdziale czwartym przedstawiono wyniki badań własnych i dokonano ich omówienia.
|
|
|
|