|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11808
|
Temat pracy:
|
Projekt procesu przewozu surowca drzewnego w transporcie multimodalnym
|
Liczba stron:
|
79
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów ............. 6
Wstęp i cel pracy ............. 7
Rozdział 1
Specyfika transportu surowca drzewnego
1.1 Drewno jako ładunek ............. 8
1.2 Transport morski ............. 9
1.3 Transport drogowy ............. 14
1.4 Transport multimodalny ............. 19
1.5 Urządzenia przeładunkowe ............. 22
1.6 Spedycja ............. 24
Rozdział 2
Firma spedycyjna „Interbalticon”
2.1 Struktura organizacyjna ............. 28
2.2 Etapy procesu spedycyjnego - przykład transportu morskiego ............. 30
2.3 Aktywa i pasywa............. 34
Rozdział 3
Projekt procesu przewozu surowca drzewnego
3.1 Cel przewozu ............. 37
3.2 Koncepcja i plan przewozu ............. 39
3.3 Wykorzystana infrastruktura transportowa i środki transportowe ............. 42
3.4 Czynności i dokumentacja w relacji zleceniodawca - Interbalticon............. 50
3.5 Czynności i dokumentacja w relacji Interbalticon - przewoźnicy ............. 56
3.6 Schemat obiegu dokumentów pomiędzy kooperantami ............. 61
3.7 Mapa procesu przewozu drewna ............. 63
3.8 Analiza finansowa ............. 68
Podsumowanie ............. 71
Wykaz literatury ............. 72
Wykaz rysunków ............. 75
Wykaz tabel ............. 76
Wykaz wzorów ............. 76
Dodatek A ............. 77
Dodatek B ............. 79
Opis zawartości pracy:
Celem pracy było zaprojektowanie procesu przewozu użytkowego drewna okrągłego i ukazanie całego szeregu zadań niezbędnych do zorganizowania takiego przedsięwzięcia przez firmę spedycyjną „Interbalticon”.
Projekt procesu zakładał zorganizowanie jednorazowego, zoptymalizowanego pod względem kosztów i czasu przemieszczenia ładunku 2000 m3 surowca drzewnego w postaci nieokorowanych wałków brzozy.
Zaplanowano przewóz z łotewskiego portu w Rydze do oddalonego o 500 kilometrów na południowy zachód polskiego przedsiębiorstwa celulozowo-papierniczego znajdującego się w Kwidzynie,
przy wykorzystaniu co najmniej dwóch gałęzi transportu, z czego jedną z nich był transport morski. Z uwagi na złożoność i wielogałęziowość, proces odbył się w sposób multimodalny z
zachowaniem cech charakterystycznych dla tego systemu transportowego.
Nasuwało się pytanie czy w przypadku kilku przeładunków, tak dużego i trudnego w manipulacji towaru, uda się znaleźć rozwiązanie na tyle korzystne finansowo i czasowo,
aby dla importera-zleceniodawcy cała operacja okazała się rentowna. Wzięte pod uwagę zostały wszystkie dostępne dziś technologie i rozwiązania logistyczne.
We wstępie uzasadniono sensowność i określono cel niniejszej pracy inżynierskiej.
W drugim rozdziale przedstawiono szeroko pojętą teorię dotyczącą specyfiki transportu drewna okrągłego wybranymi rodzajami transportu. Ponadto opisano podstawy teoretyczne idei przewozów multimodalnych i zasad działalności spedycyjnej.
W rozdziale trzecim opisano firmę spedycyjną wraz z jej strukturą organizacyjną, przykładową realizacją zamówienia i bilansem aktywów i pasywów,
której zadaniem było wykonanie niniejszego procesu przewozu. Ostatni, czwarty rozdział zawierał projekt procesu transportowego.
Przedstawionymi składowymi projektu były wszystkie niezbędne czynności i dokumenty spedycyjno-transportowe potrzebne do realizacji przewozu z punktu widzenia spedytora zleceniodawcy i przewoźników.
Dodatkowo opis wykorzystanej infrastruktury i środków transportu, obieg dokumentów oraz analiza finansowa.
Projekt powstał w oparciu o bogatą literaturę dotyczącą charakterystyki surowca drzewnego, jego transportu w Polsce i Europie,
ogólnodostępne analizy rynkowe oraz rozwiązania spedycyjno-transportowe stosowane w praktyce przez przedsiębiorstwa z branży TSL.
|
|
|
|