|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11110
|
Temat pracy:
|
Poziom lęku, a aspiracje życiowe studentów.
|
Liczba stron:
|
63
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp.........4
Rozdział 1
Pojęcie lęku oraz jego funkcje i rodzaje
1.1. Jak postrzegamy lęk – pojęcie według różnych autorów .........6
1.2. Podział i charakterystyka lęków......... 9
1.3. Lęk jako cecha oraz lęk jako stan .........16
Rozdział 2
Aspiracje życiowe oraz obawy przed przyszłością studentów
2.1. Wokół pojęcia aspiracji – wyjaśnienie pojecia......... 19
2.2. Aspiracje życiowe absolwentów szkół wyższych .........23
2.3. Główne obawy i problemy absolwentów szkół wyższych .........26
Rozdział 3
Metodologia badań własnych
3.1. Cele i problemy badawcze......... 30
3.2. Hipotezy badawcze .........32
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze......... 33
3.4. Charakterystyka grupy badawczej .........34
Rozdział 4
Podsumowanie wyników badań oraz wnioski
4.1. Analiza wyników badań .........36
4.2. Podsumowanie i wnioski......... 49
Spis literatury .........52
Spis rycin......... 57
Spis tabel .........57
Załączniki .........58
Opis zawartości pracy:
Celem pracy jest porównanie nasilenia poziomu leku u studentek z nasileniem poziomu lęku u studentów. Problemem badawczym jest zależność lęku w stosunku do wizji przyszłości u studentów oraz studentek.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
W pierwszym z nich podjęto się próby zdefiniowania pojęcia lęku. Opisano jego funkcje oraz rodzaje. Przedstawiono tutaj podział lęków oraz ich charakterystykę. W rozdziale tym znajduje się także przedstawienie lęku jako cechy oraz jako stanu.
Drugi rozdział to aspiracje życiowe oraz obawy przed przyszłością, występujące u studentów. Zaczęto tutaj od wyjaśnienia pojęcia aspiracji. Następnie przedstawiono aspiracje życiowe absolwentów szkół wyższych. Opisano również główne obawy i problemy, jakie dotykają tychże absolwentów.
Rozdział trzeci zawiera metodologię badań własnych. Przedstawiono w nim cel badań, problemy i hipotezy badawcze. Opisano także metody, techniki oraz narzędzia badawcze. Scharakteryzowano w nim grupę badawczą.
W rozdziale czwartym zanalizowano badania własne. Wyniki przedstawiono za pomocą wykresów, obrazujących ukazane odpowiedzi na pytania z kwestionariusza ankiety oraz kwestionariusza STAI C. D. Spielbergera. Rozdział kończy się podsumowaniem oraz wnioskami.
Praca powstała w oparciu o dostępną literaturę dotyczącą przedstawionego problemu. W pierwszym rzędzie warto tu wskazać na książkę A. Kępińskiego, Lęk, która stanowiła punkt wyjścia do zrozumienia pojęcia lęku oraz jego rodzajów. Ważną pozycją była także książka Z. Freud – Histeria i lęk. Niezwykle cennym dziełem, pomocnym w napisaniu tej pracy była książka T. Hejnickiej – Bezwińskiej, Orientacje życiowe młodzieży. Zawiera ona niezwykle istotne spostrzeżenia na temat aspiracji i orientacji życiowych młodzieży. Praca nie
mogłaby powstać także bez książki H. Jarosiewicza, Psychologia dążeń i skłonności zawodowych.
Cenny wkład przyniósł także raport Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie z 2013 r., Plany i losy zawodowe absolwentów szkół ponadgimnazjalnych i uczelni wyższych. Zawiera on wiele ważnych i przydatnych informacji o losach zawodowych absolwentów szkól wyższych.
Dodatkowo pisząc tę pracę korzystano z licznych stron www, które również zawierają informacje na temat lęku. Szczegółowy wykaz pozycji, wykorzystanych przy pisaniu tej pracy, znajdzie czytelnik w bibliografii.
|
|
|
|