|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11104
|
Temat pracy:
|
Doskonalenie procesu komunikacji w wybranej organizacji
|
Liczba stron:
|
66
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp..........4
Rozdział 1
Proces komunikacji w organizacji
1.1.Istota procesu komunikacji w organizacji..........5
1.1.1. Pojęcie komunikacji..........5
1.1.2. Modele procesów komunikacji..........7
1.2. Komunikacja w organizacji..........10
1.2.1. Formy komunikowania się w organizacji..........12
1.3.Bariery komunikowania się w organizacji i ich przezwyciężanie..........15
Rozdział 2
Metody komunikacji zorientowane na twórcze rozwiązywanie problemów
2.1.Grupy, zespoły zadaniowe i komitety..........20
2.2.Koła jakości ..........26
2.3.Metoda QAM ..........29
2.4.Metoda „Gorącej grupy”.......... ..........31
Rozdział 3
Wyniki badań empirycznych
3.1. Charakterystyka próby respondentów..........34
3.2.Wyniki i wnioski badań.......... ..........34
Zakończenie..........46
Bibliografia..........47
Spis rysunków..........48
Spis tabel..........49
Załączniki..........50
Opis zawartości pracy
Celem przedłożonej pracy jest zaprezentowanie wyników badań prowadzonych w ramach opracowania pracy dyplomowej.
Przedmiot badań był skupiony na procesie komunikacji, zaś ich celem było ustalenie niesprawności tego procesu w wybranej organizacji.
Główny problem badawczy sformułowany jest w postaci pytania: Jak w wybranej organizacji funkcjonuje proces komunikacji?
Do rozwiązania głównego problemu badawczego należało rozwiązać w kilka problemów szczegółowych, które zostały określone w formie poniższych pytań
Aby uzyskać wiarygodne wyniki wykorzystano metodę badań empirycznych pod postacią ankiety, która została przeprowadzona wśród pracowników badanego podmiotu.
Praca składa się z trzech rozdziałów merytorycznych, wstępu, zakończenia oraz z wykazu literatury. W końcowej części pracy w formie załącznika zamieszczono kwestionariusz ankiety.
Rozdział pierwszy przedstawia pojęcia dotyczące komunikacji oraz procesu komunikacji w wybranej organizacji. Zaprezentowano podstawowe modele procesów komunikacyjnych, wyjaśniono na czym polega komunikacja w organizacji, jakie występują w niej bariery i jak należy im przeciwdziałać.
Rozdział drugi skupia uwagę na tematyce związanej z metodami komunikacji zorientowanymi na twórcze rozwiązywanie problemów. Przedstawiono tutaj przykłady tych metod, ich istoty, główne założenia oraz wady i zalety ich stosowania.
Natomiast w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki z badań empirycznych.
|
|
|
|