|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11092
|
Temat pracy:
|
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy na przykładzie firmy PZU S.A.
|
Liczba stron:
|
98
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp...........4
Rozdaiał I
Rola Public Relations w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w nowoczesnej firmie
1.1. Istota komunikacji interpersonalnej w działaniach Public Relations – różne ujęcia i czynniki wyznaczające jej poziom........... 7
1.2. Proces komunikacji z otoczeniem zewnętrznym i cele działań PR w tym zakresie........... 15
1.2.1.Działania marketingowe jako wyraz działań Public Relations ...........18
1.3. Rodzaje komunikacji wewnętrznej – motywowanie i ocena pracowników........... 20
Rozdział II
Działania wizerunkowe Public Relations w zakresie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w PZU S.A.
2.1. Employer branding ...........28
2.2. Personal branding ...........32
2.3. Technologia w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej...........35
2.4. CSR a komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna ...........43
2.5. Monitoring działań w zakresie PR wewnętrznego i zewnętrznego........... 47
Rozdział III
Identyfikacja działań Public Relations w sytuacjach kryzysowych w zakresie wizerunku w PZU S.A. – studium przypadku
3.1. Definicja zjawiska kryzysu w aspekcie marketingowym i jego charakterystyka ...........51
3.2. Uczestnicy sytuacji kryzysowej ...........52
3.3. Przyczyny powstawania sytuacji kryzysowych...........59
3.4. Kategorie sytuacji kryzysowych ...........61
3.5. Kryzys – składowa poszczególnych etapów wzrostu organizacji........... 64
3.6. Scenariusz i plan komunikacji w sytuacji kryzysowej ...........65
3.7. Strategie komunikacji w sytuacji kryzysowej ...........67
3.8. Konsekwencje braku skutecznych działań komunikacyjnych w sytuacjach kryzysowych...........70
Rozdział IV
Analiza i ocena roli działań Public Relations w sytuacjach kryzysowych w zakresie wizerunku w firmie PZU S.A.
4.1. Metodologia badań ...........72
4.2. Charakterystyka struktury PZU S.A. i jej wpływ na działania PR w sytuacjach kryzysowych w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej ...........74
4.3. Prezentacja, interpretacja i omówienie wyników otrzymanych za pomocą kwestionariuszy ankietowych oraz prezentacja wniosków płynących z analizy ...........82
4.4. Prewencja antykryzysowa Human Resources na podstawia działań w zakresie PR w PZU S.A. 90
Podsumowanie........... 91
Bibliografia........... 93
Załączniki ...........96
Spis tabel i wykresów........... 97
Spis rysunków ...........98
Opis zawartości pracy:
Celem pracy jest ukazanie roli Public Relations na przykładzie największej polskiej firmy ubezpieczeniowej PZU S.A. w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny ze względu na bogate zasoby literatury omawiającej zagadnienie Public Relations. W pracy postawione zostały hipotezy badawcze określające rolę Public Relations jako narzędzia kreującego wizerunek firmy zarazem od wewnątrz i na zewnątrz. Przyjęto, iż Public Relations to podstawowe narzędzie komunikacyjne każdego organizacji zarobkowej o szerokim zasięgu terytorialnym. Uznano, że ze względu na skomplikowany i złożony charakter dużych organizacji zarobkowych o charakterze finansowym, takich jak PZU S.A., narzędzie Public Relations stanowi o sprawnej wymianie informacji firmy z pracownikami i klientami. Niesprawne narzędzie Public Relations nie dostarcza firmie informacji o otoczeniu firmy oraz o środowisku pracowniczym w jej obrębie.
Materiał badawczy niezbędny do określenia roli Public Relations w kształtowaniu wizerunku firmy PZU S.A. został zebrany w oparciu o wywiad ze standaryzowaną
listą pytań wymagający udzielenia krótkich odpowiedzi od 100 osób, w obrębie których 50 osób stanowiło kobiety i 50 osób stanowili mężczyźni. Dokonano podziału na klientów oraz pracowników firmy PZU S.A. różnego szczebla. Metoda badawcza użyta w pracy ma charakter ilościowy, a narzędzie stosowane w jej obrębie to kwestionariusz ankiety oraz obserwacja własna. W związku z tym dla ułatwienia przyjęto, że pracownicy oraz klienci stanowić będą odpowiednio po 50% z każdej grupy płci, czyli po 25 ankietowanych kobiet i mężczyzn wśród pracowników i wśród klientów.
Struktura pracy zawiera cztery rozdziały. W tym zawierają się trzy teoretyczne oraz jeden empiryczny rozdział.
W rozdziale I pracy zostaną omówione najważniejsze pojęcia z zakresu funkcjonowania Public Relations we współczesnych relacjach wewnętrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwach.
W rozdziale II pracy zostaną ukazane techniki komunikacyjne wykorzystywane przez PZU S.A. w zakresie prowadzenia działań wizerunków wewnątrz firmy i w odniesieniu do jej otoczenia gospodarczego. Wskazane zostaną najważniejsze i najnowocześniejsze metody nawiązywania właściwych relacji z pracownikami oraz klientami współczesnych organizacji zarobkowych.
W rozdziale III uwaga zostanie poświęcona przede wszystkim na identyfikacji działań Public Relations możliwych do podjęciach w zakresie rozwiązywania sytuacji kryzysowych związanych z wizerunkiem przedsiębiorstwa PZU S.A. w odbiorze społecznym, w mediach oraz od wewnątrz w zakresie relacji z pracownikami.
Rozdział IV, ostatni pracy, zostanie poświęcony analizie roli działań Public Relations w PZU S.A na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych i wywiadów z pracownikami oraz klientami firmy. Badania dotyczyć będą oceny wizerunku PZU S.A. przez klientów w sferze jej podejścia do relacji z klientów, w kontekście badań związanych z pracownikami dotyczyć będą poziomu relacji pracowniczych oraz działań, jakie podejmuje firma od wewnątrz w celu zachowania właściwego wizerunku ukierunkowanego na osiąganie dobrych wyników finansowych w obecnym, burzliwym okresie na rynkach finansowych.
Wnioski końcowe oraz podsumowanie wyników przeprowadzonej analizy badawczej zostaną umieszczone w zakończeniu niniejszej pracy magisterskiej.
|
|
|
|