|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11020
|
Temat pracy:
|
Motywowanie jako istotna funkcja zarządzania na przykładzie firmy Avon Cosmetics
|
Liczba stron:
|
124
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp.........5
Rozdział I
Istota zarządzania
1.1.Pojęcie zarządzania.........7
1.2 Pojęcie i istota zarządzania zasobami ludzkimi.........10
1.2.1 Cechy charakteryzujące zarządzanie zasobami ludzkimi.........16
1.2.2 Cele zarządzania zasobami ludzkimi.........17
1.2.3 Narzędzia tworzące instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi.........21
1.3 Zadania zarządzania zasobami ludzkimi.........23
1.3.1 Planowanie zasobów ludzkich.........27
1.4 Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi.........31
1.4.1 Uwarunkowania techniczne.........32
1.4.2 Uwarunkowania ekonomiczne.........33
1.4.3 Uwarunkowania prawne.........33
1.4.4 Uwarunkowania demograficzne.........35
1.4.5 Uwarunkowania społeczno-kulturowe.........35
1.4.6 Globalizacja.........36
Rozdział II
Podstawy motywacji
2.1 Pojęcie i istota motywacji.........37
2.2 Teorie motywacji do pracy.........40
2.2.1 Teoria potrzeb-treści.........41
2.2.1.1 Teoria Abrahama Maslowa
2.2.1.2 Teoria dwuczynnikowa Fryderyk Herzberg (Motywatory i czynniki higieny)
2.2.1.3 Teoria ERG Clayton Alderfer
2.2.1.4 Teoria potrzeb Davida McClellanda
2.2.2 Teoria procesu
2.2.2.1 Teoria oczekiwań Victor Vromma
2.2.2.2 Teoria słuszności J. Stacy Adams
2.2.2.3 Teoria ustanawiania celów Edwin Locke
2.2.2.4 Teoria wzmocnień Skinner
2.3 Metody motywowania
2.3.1 Zarządzanie przez cele ZPC
2.3.2 Zarządzanie przez delegowanie uprawnień ZPD
2.3.3 Zarządzanie przez wyjątki- odchylenia ZPW
2.3.4 Zarządzanie przez wyniki –rezultaty ZPR
2.3.5 Zarządzanie przez zadania ZPZ
2.4 Klasyfikacja czynników motywacyjnych
2.4.1 Płacowe czynniki motywacyjne
2.4.2 Pozapłacowe czynniki motywacyjne
Rozdział III
Motywownie pracowników w firmie AVON
3.1 Charakterystyka badanej firmy
3.1.1 Historia firmy na świecie
3.1.2 Avon na rynku Polskim
3.1.3 Wartości firmy
3.2 Motywacja w Multi Lewel Marketingu MLM
3.2.1 Zasady działania MLM w firmie Avon
3.3 Proces motywacyjny w firmie Avon
3.3.1 Proces motywacyjny konsultantki- dystrybutora w Avon
3.3.2 Proces motywacyjny lidera
3.4 Badania opinii konsultantek, konsultantów oraz liderów Avon Cosmetics odnośnie stosowanych przez firmę programów motywacyjnych
3.5 Mocne i słabe strony stosowanych systemów motywacyjnych
Zakończenie
Bibliografia
Załącznik - Ankieta
Opis zawartości pracy:
W pracy przedstawiono jak bardzo istotnym elementem jest znaczenie motywacji w całości systemu zarządzania, zarówno całym przedsiębiorstwem jaki i ludźmi zatrudnionymi w nim.
Praca składa się z trzech rozdziałów:
Pierwszy poświęcony jest zagadnieniom teoretycznym, które zostały wybrane z literatury. Omówiono tu pojęcie zarządzania, jak i cechy, narzędzia i cele charakteryzujące Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Zaprezentowane zostały tu uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi.
W drugim rozdziale opisano pojęcie motywacji oraz przedstawiono najistotniejsze teorie motywacji, które podzielone zostały na teorie potrzeb i teorie procesu. Najistotniejszymi teoriami potrzeb są tu: dwuczynnikowa teoria Fryderyka Herzberga, teoria ERG Claytona Alderfera i teoria potrzeb Davida McClellanda, które wzorowały się na opisanej teorii potrzeb A. Maslowa. Zaprezentowano tu również najistotniejsze metody motywowania jak i klasyfikację czynników motywacyjnych, które dzielą się na czynniki płacowe i pozapłacowe.
Ostatni trzeci rozdział pracy przedstawia badaną firmę jak i jej rolę w Multi Lewel Marketingu. Omówiono tutaj procesy motywowania w firmie Avon Cosmetics Polska, oraz przedstawiono wyniki badań ankietowych. Opisano tu cel i przedmiot badania. Zebrane dane pozwoliły na określenie mocnych i słabych stron systemu motywacyjnego wykorzystywanego w omawianej firmie. Zaproponowano zmiany usprawniające skuteczność motywowania pracowników w firmie Avon.
W pracy wykorzystana została literatura traktująca o zarządzaniu i motywowaniu pracowników oraz serwisy internetowe jak i materiały firmowe Avon Cosmetics.
|
|
|
|