|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
11018
|
Temat pracy:
|
Międzypokoleniowe różnice w odbiorze zabaw dziecięcych
|
Liczba stron:
|
54
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp
Rozdział I
Problematyka zabawy w literaturze pedagogicznej i psychologicznej
1.1. Pojęcie zabawy
1.2. Rodzaje zabaw
1.2.1. Zabawy manipulacyjne
1.2.2. Zabawy konstrukcyjne
1.2.3. Zabawy tematyczne
1.2.4. Zabawy ruchowe
1.2.5. Zabawy dydaktyczne
1.3. Znaczenie zabawy w okresie wczesnoszkolnym
1.4. Dawne i nowe zabawy podwórkowe
Rozdział II
Metodologia badań własnych
2.1. Cel i przedmiot badań
2.2. Problemy badawcze
2.3. Metody badań zastosowane w pracy
2.4. Organizacja i teren badań
Rozdział III
Analiza badań własnych
3.1. Międzypokoleniowe różnice w zabawach dziecięcych
Zakończenie
Streszczenie
Bibliografia
Aneks
Opis zawartośći pracy:
Praca dotyczy tematyki związanej z międzypokoleniowymi różnicami
w zabawach dziecięcych. Głównym celem badań było zbadanie, czy występują różnicę w zabawach dziecięcych między pokoleniem dwudziestego, a dwudziestego pierwszego wieku. Inspiracją do podjętej tematyki, było zbadanie jak na przestrzeni lat zmienia się rola zabawy w życiu każdego człowieka. Jakie formy zabaw są popularne
w dzisiejszym świecie i co je odróżnia od zabaw z lat dziewięćdziesiątych.
Niniejsza praca przyjmuje formę teoretyczno-badawczą i składa się z trzech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale zostały przedstawione założenia teoretyczne odnośnie istoty pojęcia zabawy. Szczegółowo przedstawiona została klasyfikacja zabaw, jak również znaczenie zabawy w okresie wczesnoszkolnym oraz ukazanie dawnych
i nowych zabaw podwórkowych.
Metodologia badań własnych została zaprezentowana w rozdziale drugim, który wyjaśnia cel i przedmiot badań, problem badawczy oraz metodę jaka została wykorzystana w badaniach. Do przeprowadzenia badań wybrano metodę wywiadu częściowo kierowanego oraz indywidualnego według klasyfikacji K. Rubachy. Badania zostały przeprowadzone w Zespole Placówek Oświatowych w Szreńsku. Następnie przedstawioną organizacje i teren badań.
Rozdział ostatni poświęcony jest analizie badań własnych. Przedstawione wyniki nie były dużym zaskoczeniem dla badacza, ponieważ potwierdziły, że występują różnice w zabawach dziecięcych. Gadżety technologiczne, które zawładnęły dziećmi przewyższają w dużym stopniu nad zabawami tradycyjnymi, w szczególności zabawami ruchowymi.
Przeprowadzone badania pozwolą w przyszłości bardziej zagłębić się w analizę zabaw i różnic jakie występują między pokoleniami. Wiąże się to z tym, że można poszerzyć podmiot badanych, aby zobaczyć jak na przestrzeni lat zmienia się forma zabawy i jaką funkcję pełni w życiu zarówno dziecka jak i dorosłych.
W zakończeniu zostały zawarte wnioski z przeprowadzony badań. Praca zawiera bibliografię i aneks.
|
|
|
|