|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10638
|
Temat pracy:
|
Wychowanie przedszkolne w przedszkolu państwowym i przedszkolu prywatnym
|
Liczba stron:
|
54
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp ........4
Rozdział I
Wychowanie przedszkolne w świetle literatury
1.1. Wychowanie przedszkolne – wyjaśnienie pojęcia............. 5
1.2. Proces wychowania............. 15
Rozdział II
Charakterystyka przedszkola państwowego na podstawie Przedszkola
2.1. Proces wychowawczy, dydaktyczny i opiekuńczy w przedszkolu państwowym .............14
2.2. Rozkład dnia w przedszkolu państwowym............. 15
2.3. Zajęcia dodatkowe w przedszkolu .............16
2.4. Współpraca z rodzicami .............16
2.5. Kryteria rekrutacji .............17
Rozdział III
Charakterystyka przedszkola prywatnego na podstawie Przedszkola Niepublicznego
3.1. Proces wychowawczy, dydaktyczny, opiekuńczy w przedszkolu prywatnym............. 19
3.2. Rozkład dnia w przedszkolu prywatnym.............20
3.3. Zajęcia dodatkowe w przedszkolu............. 21
3.4. Współpraca z rodzicami............. 22
3.5. Kryteria rekrutacji............. 22
Rozdział IV
Metodologia badań własnych
4.1. Cele badawcze............. 23
4.2. Problemy badawcze............. 24
4.3. Hipotezy badawcze............. 25
4.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze............. 25
Rozdział V
Wyniki badań własnych
5.1. Rola przedszkola państwowego i prywatnego .............28
5.2. Zabawy w procesie wychowawczym w przedszkolu państwowym i przedszkolu prywatnym .............31
5.3. Zajęcia dodatkowe w przedszkolu państwowym i przedszkolu prywatnym............. 39
5.4. Opinie rodziców dotyczące pracy nauczycieli z dzieckiem w przedszkolu państwowym i przedszkolu prywatnym............. 40
5.5. Studium indywidualnego przypadku............. 43
Wnioski.............46
Bibliografia............. 47
Załączniki............. 49
Opis zawartości pracy:
Praca składa się z pięciu rozdziałów.
Rozdział pierwszy stanowi przedstawienie wychowania przedszkolnego w świetle literatury.
Rozdział drugi charakterystykę przedszkola państwowego, opis programu przedszkola, rozkładu dnia, zajęć dodatkowych, współpracy z rodzicami oraz
kryteriów przyjęcia.
Analogicznie do rozdziału drugiego skonstruowano rozdział trzeci, który stanowi charakterystykę przedszkola prywatnego.
W rozdziale czwartym opisano metodologię badań własnych. Tematyka pracy wymagała przeprowadzenia badań. W tym celu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego oraz metodę studium indywidualnych przypadków. Ostatni rozdział zawiera analizę otrzymanych wyników badań.
Niniejszą pracę napisano w oparciu o literaturę polskojęzyczną, statuty przedszkoli, materiały zamieszczone w Internecie oraz wyniki przeprowadzonych badań.
|
|
|
|