|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10550
|
Temat pracy:
|
Rola doradców zawodowych w szkołach ponadgimnazjalnych
|
Liczba stron:
|
88
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp..........3
Rozdział I
Doradztwo zawodowe i rola doradców zawodowych.
1.1 Pojęcie i rola doradztwa zawodowego..........4
1.2 Rola doradców zawodowych..........15
1.3 Formy doradztwa zawodowego..........21
1.3.1 Praca z grupą..........21
1.3.2 Praca z podmiotem indywidualnym..........25
1.4 Metody pracy doradcy zawodowego..........29
1.4.1 Potrzeby społeczne w zakresie doradztwa zawodowego..........29
1.4.2 Narzędzia i metody pracy doradcy zawodowego..........33
Rozdział II
Metodologia badań własnych.
2.1 Cel, przedmiot, problemy i hipotezy badawcze..........41
2.2 Metody i techniki badawcze zastosowane w pracy..........47
2.3 Charakterystyka terenu i populacji badawczej..........49
Rozdział III
Analiza badań własnych.
3.1 Zapotrzebowanie społeczne na działania doradcy zawodowego..........54
3.2 Skuteczność doradcy zawodowego w zakresie wyboru zawodu..........61
3.3 Zainteresowanie uczniów w zakresie doradztwa zawodowego..........69
3.5 Wnioski..........73
Zakończenie..........74
Bibliografia..........75
Spis wykresów..........79
Aneks..........80
Opis zawartości pracy:
W rozdziale pierwszym pracy przedstawiono zasadnicze aspekty doradztwa zawodowego oraz roli doradców zawodowych w szkole.
W szczególności w rozdziale tym przedsdtawiono podstawowe zagadnienia związane z doradztwem, różne rodzaj pracy
z uczniem oraz zakres zapotrzebowania społecznego w tym zakresie.
W rozdziale drugim pracy omówiono.metodologie własnych badań, uwzględnia w nim cel, przedmiot,problem,hipotezy badawcze a także metody i techniki podjęte w przedmiocje badań.
Rozdział trzeci stanowi analizę problemów badawczych.
Problematyka doradztwa zawodowego dotyczy możliwości szkół w zakresie zatrudniania fachowców w tej dziedzinie, jak również posiadania odpowiednich środków
i zasobów. Coraz częściej mowa jest o braku skuteczności systemu edukacji, który kończą osoby nieprzygotowane do pełnienia ról zawodowych lub posiadające kwalifikacje nieadekwatne do potrzeb rynku pracy. Tymczasem w omawianych placówkach szkolnych funkcja doradcy została zastąpiona działaniami świetlici nauczycieli innych przedmiotów,
w regionie o wysokim poziomie bezrobocia. Tymczasem rozwój doradztwa zawodowego
i jego wykorzystanie jest niezbędne dla przygotowania młodych osób do wejścia w dorosłe życie.
|
|
|
|