|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10396
|
Temat pracy:
|
Kwiaciarnia Ali-art w ujęciu modelu 7S McKinseya
|
Liczba stron:
|
62
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp...........5
Rozdział 1
Modele organizacji
1.1. Definicja organizacji........... 8
1.2. Elementy organizacji........... 11
1.3. Nowa fala w zarządzaniu i zmiana paradygmatu ...........18
1.4. Elementy modelu 7S ...........23
Rozdział 2
Opis przedsiębiorstwa usługowego - Kwiaciarni Ali-Art.
2.1. Opis branży florystycznej w Polsce ...........31
2.2. Ogólna charakterystyka Kwiaciarni Ali-Art........... 33
2.3. Formalne aspekty funkcjonowania Ali-Art w obszarze 7S ...........37
2.3.1. Twarde elementy organizacji ...........37
2.3.2. Miękkie elementy organizacji........... 40
Rozdział 3
Analiza przedsiębiorstwa
3.1. Uzasadnienie wyboru narzędzi i metody badawczej ...........43
3.2. Wyniki badań: opis Kwiaciarni Ali-Art według modelu 7S ...........45
3.2.1. Twarde elementy organizacji ...........46
3.2.2. Miękkie elementy organizacji........... 48
3.3. Wnioski z badań ...........51
Zakończenie........... 52
Bibliografia........... 54
Spis tabel ...........56
Spis rysunków........... 56
Spis wykresów ...........56
Załączniki ...........57
Opis zawartości pracy:
W pierwszym rozdziale pracy, zostaną przedstawione najważniejsze zagadnienia merytoryczne. Są one niezbędne do prawidłowego zrozumienia problematyki pracy. Oprócz definicji organizacji i jej elementów, przedstawione zostaną różne ujęcia modeli organizacji, z uwzględnieniem ich wad oraz zalet. W rozdziale tym zwrócona zostanie również uwaga na zmianę paradygmatu zarządzania, która dała poniekąd początki modelowi 7S, który w tym fragmencie pracy zostanie szczegółowo omówiony.
Rozdział drugi skupia się na praktycznych aspektach funkcjonowania firmy. Przytoczona zostanie charakterystyka rynku florystycznego w Polsce, wraz z wyszczególnieniem każdej grupy związanej z biznesem kwiatowym. Szczegółowo zostanie opisana nie tylko Kwiaciarnia Ali-Art, ale również jej historia powstania czy artefakty. Następnie, wyczerpująco będzie opisany każdy z elementów twardych oraz miękkich, na przykładzie Ali-Art.
W rozdziale ostatnim przedstawiona zostanie analiza przedsiębiorstwa. Autor uargumentuje wykorzystanie studium przypadku oraz wspomnianych wcześniej narzędzi badawczych. W oparciu o model 7S, przedstawione zostaną wyniki badań analizy Kwiaciarni Ali-Art, będące głównym celem badawczym tego dzieła. Rezultaty tej pracy z pewnością zostaną upublicznione właścicielom przedsiębiorstwa, którzy w razie potrzeby, mogą z powodzeniem dokonać wdrożenia pewnych modyfikacji w swoim przedsiębiorstwie.
Autor pracy ma olbrzymią nadzieję, że niniejsza praca przyczyni się do lepszego zrozumienia czynników decydujących o odniesieniu sukcesu w biznesie, większej świadomości konieczności zachowania równowagi między twardymi i miękkimi elementami organizacji i znajdzie swoje zastosowanie w praktyce w tym konkretnym, badanym przypadku.
|
|
|
|