|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10394
|
Temat pracy:
|
Nieśmiałość dzieci w młodszym wieku szkolnym
|
Liczba stron:
|
109
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp...........5
Rozdział I
Problematyka nieśmiałości w literaturze przedmiotu...........7
1. Charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym...........8
2. Pojęcie nieśmiałości...........9
3. Nieśmiałość na tle dotychczasowych badań...........11
4. Nieśmiałość a zakłopotanie...........13
5. Przyczyny nieśmiałości...........14
6. Walka z nieśmiałością i sposoby jej przezwyciężania...........19
Rozdział II
Funkcjonowanie osób nieśmiałych...........24
1. Aktywność i życie nieśmiałych...........25
1.1. Samoocena osób nieśmiałych...........30
1.2. Relacje społeczne osób nieśmiałych...........31
2. Dziecko nieśmiałe w sytuacji szkolnej...........34
3. Pomoc pedagogiczna dziecku nieśmiałemu...........37
Rozdział III
Założenia metodologiczne badań własnych...........40
1. Przedmiot i cel badań...........44
2. Problemy badawcze...........45
3. Hipotezy...........47
4. Zmienne i wskaźniki...........48
5. Metody, techniki i narzędzia badawcze...........50
6. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy...........59
7. Organizacja i przebieg badań...........59
Rozdział IV
Funkcjonowanie dziecka nieśmiałego w klasie- prezentacja wyników badań własnych...........61
1. Funkcjonowanie dziecka nieśmiałego w środowisku szkolnym - analiza indywidualnych przypadków...........63
2. Zachowania dzieci nieśmiałych na zajęciach ...........82
3. Osiągnięcia w nauce dziecka nieśmiałego...........85
4. Dziecko nieśmiałe wśród rówieśników...........88
5. Przyczyny nieśmiałości u dzieci...........90
6. Identyfikowanie przez rodziców nieśmiałości u swoich dzieci...........91
7. Pomoc nauczycieli dzieciom nieśmiałym...........92
Podsumowanie i wnioski...........93
Zakończenie...........94
Bibliografia...........96
Aneks...........100
Spis rycin...........109
Opis zawartości pracy:
Praca składa się z czterech rozdziałów.
W rozdziale pierwszym Problematyka nieśmiałości w literaturze przedmiotu opisano rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym, przedstawiono definicję zjawiska nieśmiałości, zaprezentowano jak ten termin funkcjonuje w świetle wyników innych badań, na tle kategorii zakłopotania oraz przedstawiono przyczyny tego zjawiska oraz to. jak mu zaradzić.
Rozdział drugi Funkcjonowanie osób nieśmiałych poświęcony jest funkcjonowaniu tych dzieci w szkole.
Rozdział trzeci zawiera założenia metodologiczne badań, czyli: cel i przedmiot badań, problemy, hipotezy i zmienne oraz charakterystykę i organizację badań.
Rozdział czwarty, ostatni, zawiera analizę wyników badań własnych wraz z podsumowaniem i wyciągnięciem wniosków. Pracę zamyka zakończenie, bibliografia i aneks.
|
|
|
|