|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10385
|
Temat pracy:
|
Kara śmierci w opinii skazanych i studentów pedagogiki resocjalizacyjnej
|
Liczba stron:
|
45
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp
Rozdział 1
Teoretyczne podstawy kary śmierci.
1.1. Pojęcie kary śmierci...........5
1.2. Zarys historyczny kary śmierci...........7
1.3. Kara śmierci na świecie...........11
1.4. Zwolennicy i przeciwnicy kary śmierci...........12
Rozdział 2
Metodologiczne podstawy badań.
2.1. Przedmiot i cel badań. Problematyka badawcza...........13
2.2. Hipotezy badawcze...........14
2.3. Zmienne i ich wskaźniki...........15
2.4. Metoda, techniki i narzędzia badawcze...........16
2.5. Teren badań i populacja. Organizacja i przebieg badań...........17
Rozdział 3
Kara śmierci w opinii badanych - Analiza wyników badań empirycznych.
3.1. Wiedza skazanych i studentów o karze śmierci...........20
3.2. Stanowisko badanych w stosunku do kary śmierci. Zalety i wady jej stosowania...........23
3.3. Rola jaką odgrywa kara śmierci w świadomości badanych...........26
3.4. Wskazane okoliczności wykonywania kary śmierci...........32
3.5. Propozycje zastępcze wobec stosowania kary śmierci...........34
Zakończenie. Wnioski i sugestie...........38
Spis tabel i wykresów...........40
Aneksy...........41
Bibliografia........... ...........44
Opis zawartości pracy:
Niniejsza praca dzieli się na trzy rozdziały.
Pierwszy, teoretyczny rozdział zawiera opis pojęcia kary i ogólny zarys historii kary śmierci. W rozdziale tym zostało poruszone również stanowisko przeciwników i zwolenników kary ostatecznej oraz stosunek świata do tej kary.
W rozdziale drugim została przedstawiona metodologia badawcza. Zaprezentowano tam między innymi cele, problemy i hipotezy badawcze.
W rozdziale trzecim przedstawione zostały wyników badań własnych przeprowadzonych na dwóch grupach: studentów pedagogiki resocjalizacyjnej XYZ
i skazanych w Zakładzie Karnym w XYZ. Studenci, którzy żyją w normalnym społeczeństwie, studiują, nie mają zatargów z prawem całkiem inaczej patrzą na pewne sprawy, a zwłaszcza na zbrodnie, niż osadzeni w więzieniu, którzy już dopuścili się jakichś złych czynów. Niniejsza praca ma za zadanie nieco przybliżyć czytelnikowi wieloaspektowe zagadnienie sankcji najwyższej. Kara śmierci nie jest wyłącznie problematyczna sama
w sobie, lecz także jako coś pochodnego wobec kwestii moralnych podstaw prawodawstwa oraz społeczeństwa.
Pracę kończy podsumowanie oraz zestawienie wniosków i sugestii pedagogicznych dotyczących zagadnień związanych z karą śmierci.
|
|
|
|