Mamy 13984

przykładowe prace

...
...największy zbiór zawierający

gotowe wzory prac

w sieci!
logo PraceDyplomowe.edu.pl

   katalog gotowych wzorów

zdjecie-przykladowa-praca-prace-dyplomowe-edu-pl zdjecie-wzor-pracy-prace-dyplomowe-edu-pl zdjecie-gotowa-praca-prace-dyplomowe-edu-pl
Tu przeszukasz całą bazę prac w sposób szybki i zautomatyzowany.
Zobacz prace podzielone tematami:

Numer pracy:   10295
Temat pracy:  

Świadomość seksualna dzieci i młodzieży w oparciu o relacje z rodzicami

Liczba stron:   135

Spis treści / plan pracy:
Streszczenie...........2

Wstęp ...........7

Rozdział I
Problem badawczy w świetle literatury
      1.1. O dyskusjach z dziećmi o seksie i pomocnej ku temu literaturze........... 9
         1.1.1. Rozmowy o narodzinach i tajemnicy poczęcia ...........9
         1.1.2. O znaczeniu słów „Płeć i Seks”........... 14
      1.2. Różnice w budowie narządów płciowych, czyli jak dziewczynka staje się kobietą, a chłopczyk mężczyzną ...........17
         1.2.1. Jak to się dzieje, że rośniemy........... 17
         1.2.2. Męskie i żeńskie narządy płciowe........... 21
         1.2.3. Dojrzewanie, jako wielka zmiana w życiu nastolatka........... 23
      1.3. Dojrzewanie dziewcząt ...........23
         1.3.1. Podobieństwa i różnice występujące u dziewcząt i chłopców ...........24
         1.3.2. Początek działania hormonów ...........25
         1.3.3. Pierwsze zmiany i oznaki dojrzałości........... 25
      1.4. Dojrzewanie chłopców ...........27
         1.4.1. Nie zapominajmy o hormonach........... 27
         1.4.2. Zewnętrzne oznaki dojrzewania płciowego........... 28
         1.4.3. Pozostałe cechy mające wpływ na zmianę wyglądu........... 29
      1.5. Świadomość seksualna dzieci i młodzieży w oparciu o dotychczasowe badania........... 30
         1.5.1. Czynności sprawdzające jako dowód na niedostateczną wiedzę dzieci i młodzieży na temat własnego ciała i seksualności ...........30
         1.5.2. Mity krążące wokół edukacji seksualnej ...........33
         1.5.3. Rodzicu miej odwagę rozmawiać o Tych sprawach nawet już z czterolatkiem ...........37

Rozdział II
Metodologiczne podstawy badań
      2.1. Przedmiot i cele badań ...........40
      2.2. Problemy i hipotezy badawcze........... 43
      2.3. Zmienne i wskaźniki badań ...........45
      2.4. Metody badań ...........50
      2.5. Charakterystyka badanego środowiska. Organizacja badań ...........52

Rozdział III
Empiryczna analiza wyników badań.
      3.1. Wiek, w którym dzieci zaczynają wyraźnie dostrzegać różnice w budowie swojego ciała i ciała płci przeciwnej ...........54
      3.2. Stawianie rodzicom pytań związanych z intymnością przez dzieci ...........56
      3.3. Częstotliwość kierowanych przez dzieci do rodziców pytań związanych z intymnością........... 57
      3.4. Zachowania rodziców na próby rozmów dotyczących seksualności podejmowanych przez dzieci........... 60
      3.5. Podejmowanie rozmów nastolatków ze starszym rodzeństwem lub starszymi kolegami i koleżankami na tematy seksu........... 62
      3.6. Opinia nastolatków, czy uzyskana wiedza od starszego rodzeństwa, kolegów i koleżanek była dla nich wystarczająca........... 63
      3.7. Poszukiwania młodzieży informacji o seksie „na własną rękę”........... 66
      3.8. Źródła, w których młodzież poszukiwała informacji o seksie ...........67
      3.9. Wiedza dziewcząt i chłopców na temat podstawowych pojęć związanych z seksem
         3.10.1. Świadomość młodzieży na temat własnego ciała ...........72
         3.10.2. Wiedza młodzieży dotycząca higieny intymnej........... 75
         3.10.3. Troska o higienę intymną w rozumowaniu nastolatków........... 76
         3.10.4. Antykoncepcja w świadomości dziewcząt i chłopców........... 77
         3.10.5. Wiedza młodzieży na temat metod antykoncepcji ...........78
         3.10.6. Stosowanie środków antykoncepcyjnych przez młodzież ...........80
         3.10.7. Wiedza młodzieży na temat chorób przenoszonych drogą płciową ...........81
         3.10.8. Częstotliwość rozmów rodziców z dziećmi dotyczących seksu i intymności ...........84
         3.10.9. Zasób przekazanej dzieciom wiedzy ze strony rodziców w kwestii seksualności i fizyczności........... 85
         3.11.1. Poziom wiedzy rodziców w sprawach dotyczących seksu i intymności ...........89
         3.11.2. Świadomość rodziców, kiedy najlepiej rozpocząć rozmowę z dzieckiem o seksie i sprawach intymnych ...........91
         3.11.3. Wiedza rodziców, jak należy rozmawiać z dzieckiem o seksie........... 93
         3.11.4. Nastawienie rodziców do spraw związanych z seksualnością ...........94
         3.11.5. Wpływ postawy rodzicielskiej na świadomość seksualną dziecka........... 95
         3.11.6. Wpływ postawy rodzicielskiej na bezpieczeństwo dziecka........... 98
         3.11.7. Opinia młodzieży, czy rodzice powinni rozmawiać z dziećmi na tematy intymne........... 102
         3.11.8. Opinia młodzieży na temat postawy rodziców wobec seksu i spraw intymnych w naszym kraju........... 105

Podsumowanie ...........110
Wnioski i postulaty badawcze ...........112
Bibliografia...........114
Strony internetowe........... 115
Wykaz Rysunków ...........116
Wykaz Tabel ...........117
Wykaz Wykresów ...........118
Aneks........... 120

Opis zawartości pracy:

      Rozdział pierwszy
ujmuje problem mojej pracy w oparciu o literaturę. Autor zawarł w nim m.in. informacje, jak twórczość zapatruje się na uświadamianie dzieci i młodzieży w sprawach seksu, jak z punktu widzenia literatury przedstawione są różnice płci, dojrzewanie i jego oznaki oraz znaczenie słów „Płeć i Seks”. Następnie autor przeszedł do wyjaśnienia jak świadomość seksualna dzieci i młodzieży, przedstawia się w dotychczasowych badaniach, jakie mity krążą wokół edukacji seksualnej, a także wyjaśnił, dlaczego warto rozmawiać już z czterolatkiem o sprawach dotyczących intymności.
      Z kolei rozdział drugi ujmuje problem w kontekście metodologicznym. Przedstawiono w nim niezbędne warunki, jakie należy zachować, w celu przeprowadzenia badań, wyjaśniając jednocześnie ich znaczenie. Należą do nich: przedmiot i cele badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki badań, metody badań oraz charakterystyka badanego środowiska, łącznie z organizacją badań. Odnosząc się do powyższego, sformułowano odpowiedni przedmiot, cele, problemy i hipotezy, zmienne i wskaźniki, metody oraz charakterystykę do problematyki, którą postanowiono przeanalizować.
      Natomiast rozdział trzeci przedstawia analizę przeprowadzonych badań, ponadto zawiera interpretację poszczególnych zmiennych z ujęciem wykresów, zawierających poszczególne wyniki. Niniejsza praca stanowi formę swoistego eksperymentu, w celu ustalenia, czy dzieci i młodzież są dobrze uświadomione w sprawach seksu i fizyczności, czy rodzice chętnie podejmują takie dyskusje z dziećmi oraz czy postawa rodziców do tematów seksu i intymności stanowi problem w Polsce.
   


Zamawiam:
Wartość zamówienia: PLN
Twój e-mail:


Jeśli chcesz zadać pytanie dotyczące tej pracy, kliknij w poniższy przycisk.



Na wszystkie zapytania odpowiadamy codziennie, najpóźniej w przeciągu 24h.





Szybkie i wygodne płatności.
dostepne formy płatności


Zastrzegamy, iż wzorcowe prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace podyplomowe, prace inżynierskie, prace semestralne, prace zaliczeniowe, referaty, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania jakie oferujemy mają wyłącznie charakter informacyjny. Każda praca magisterska, licencjacka, inżynierska lub inna praca dyplomowa zakupiona w serwisie musi być traktowana wyłącznie jako wzór, przykład do przygotowania własnej pracy naukowej, przyspieszjąc tym samym proces pisania pracy całkowicie zgodny z obowiązującym w Polsce prawem. Nie bierzemy odpowiedzialności za konsekwencje związane z wykorzystaniem przesłanych przez nas prac. Należy pamiętać o przestrzeganiu obowiązujących przepisów Prawa Autorskiego oraz Art. 272


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.
Copyright © by PraceDyplomowe.edu.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.