|
|
Zobacz prace podzielone tematami:
|
|
|
|
Numer pracy:
|
10289
|
Temat pracy:
|
Możliwości usprawniania rynku usług kurierskich w polsce na przykładzie firmy DHL
|
Liczba stron:
|
98
|
Spis treści / plan pracy:
|
Wstęp...........3
Rozdział I
Ogólna charakterystyka usług logistycznych
1.1 Pojęcie usługi logistycznej i jej istota........... 5
1.2 Outsourcing usług logistycznych........... 8
1.3 Rynek usług logistycznych w Polsce ...........12
1.4 Charakterystyka rynku usług logistycznych........... 18
1.5 Istota usług kurierskich ...........23
Rozdział II
Charakterystyka usług kurierskich
2.1 Rozwój firm kurierskich w Polsce ...........28
2.2 Infrastruktura i wybrane rozwiązania techniczne branży KEP............ 38
2.3 Usługi dodatkowe w branży KEP............ 41
2.4 Perspektywy rozwoju rynku usług kurierskich........... 44
Rozdział III
Charakterystyka firmy DHL
3.1. Struktura organizacyjna i zakres działania........... 50
3.2 Rodzaje i cechy usług kurierskich oferowanych przez DHL........... 54
3.3. Główni konkurenci na rynku........... 58
3.4. Firmy współpracujące z DHL........... 61
Rozdział IV
Kierunki rozwoju usług kurierskich na podstawie firmy DHL
4.1. Strategia rozwojowa przedsiębiorstwa ...........64
4.2. Obsługiwane branże i ich współczesne potrzeby ...........69
4.2 Działania podejmowane przez DHL w celu zdobycia przewagi konkurencyjnej........... 81
4.3. Nowoczesne technologie wspomagające działanie firmy........... 84
4.4. Perspektywy na przyszłość........... 86
Zakończenie........... 91
Bibliografia...........94
Opis zawartości pracy:
Celem niniejszej pracy jest charakterystyka działalności usług kurierskich w Polsce, oraz możliwości usprawnienia rynku tych usług przykładzie firmy DHL.
Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia.
Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzenia do badanej problematyki.
Dokonano w nim ogólnej charakterystyki usług logistycznych, ze wskazaniem na ich istotę, na budowę rynku usług logistycznych w Polsce itp.
Omówiono również zjawisko outsourcingu usług logistycznych i wynikające stąd konsekwencje dla tego sektora. W rozdziale tym zarysowano również pojęcie usług kurierskich.
Rozdział drugi nawiązuje bezpośrednio do tytułu pracy i zawiera szczegółową charakterystykę rynku usług kurierskich.
Przedstawiono w nim proces rozwoju firm kurierskich w Polsce, ze wskazaniem na udział kapitału zagranicznego w tym procesie.
Omówiono również proces rozwoju tych usług, a także ich zakres. Przedstawiono perspektywy rozwoju tych usług w warunkach polskich.
Trzeci rozdział zawiera informacje na temat sposobu funkcjonowania spółki DHL, oraz jej struktury organizacyjnej.
Omówiono w nim również rodzaje i cechy usług kurierskich oferowanych przez firmę. Dodatkowo przedstawiono szczegółowo firmy współpracujące z DHL oraz głównych jej konkurentów na rynku.
W czwartym rozdziale zaprezentowano możliwości rozwoju usług kurierskich na przykładzie firmy globalnej DHL.
Zwrócono uwagę na nowe branże i nowe rynki jako potencjalne możliwości dla rozwoju usług kurierskich.
Zaprezentowano również nowe technologie decydujące o rozwoju tych usług. Zarówno nowe technologie, jak i nowe strategie stanowią istotny element zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku.
W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, źródła internetowe, oraz materiały wewnętrzne firmy DHL.
W sposób ogólny wykorzystano również wiedzę wyniesioną w czasie studiów na kierunku logistyka.
|
|
|
|