Mamy 11294

przykładowe prace

...
...największy zbiór zawierający

gotowe wzory prac

w sieci!
logo PraceDyplomowe.edu.pl

   katalog gotowych wzorów

zdjecie-przykladowa-praca-prace-dyplomowe-edu-pl zdjecie-wzor-pracy-prace-dyplomowe-edu-pl zdjecie-gotowa-praca-prace-dyplomowe-edu-pl
Tu przeszukasz całą bazę prac w sposób szybki i zautomatyzowany.
Zobacz prace podzielone tematami:

Numer pracy:   10295
Temat pracy:  

Świadomość seksualna dzieci i młodzieży w oparciu o relacje z rodzicami

Liczba stron:   135

Spis treści / plan pracy:
Streszczenie...........2

Wstęp ...........7

Rozdział I
Problem badawczy w świetle literatury
      1.1. O dyskusjach z dziećmi o seksie i pomocnej ku temu literaturze........... 9
         1.1.1. Rozmowy o narodzinach i tajemnicy poczęcia ...........9
         1.1.2. O znaczeniu słów „Płeć i Seks”........... 14
      1.2. Różnice w budowie narządów płciowych, czyli jak dziewczynka staje się kobietą, a chłopczyk mężczyzną ...........17
         1.2.1. Jak to się dzieje, że rośniemy........... 17
         1.2.2. Męskie i żeńskie narządy płciowe........... 21
         1.2.3. Dojrzewanie, jako wielka zmiana w życiu nastolatka........... 23
      1.3. Dojrzewanie dziewcząt ...........23
         1.3.1. Podobieństwa i różnice występujące u dziewcząt i chłopców ...........24
         1.3.2. Początek działania hormonów ...........25
         1.3.3. Pierwsze zmiany i oznaki dojrzałości........... 25
      1.4. Dojrzewanie chłopców ...........27
         1.4.1. Nie zapominajmy o hormonach........... 27
         1.4.2. Zewnętrzne oznaki dojrzewania płciowego........... 28
         1.4.3. Pozostałe cechy mające wpływ na zmianę wyglądu........... 29
      1.5. Świadomość seksualna dzieci i młodzieży w oparciu o dotychczasowe badania........... 30
         1.5.1. Czynności sprawdzające jako dowód na niedostateczną wiedzę dzieci i młodzieży na temat własnego ciała i seksualności ...........30
         1.5.2. Mity krążące wokół edukacji seksualnej ...........33
         1.5.3. Rodzicu miej odwagę rozmawiać o Tych sprawach nawet już z czterolatkiem ...........37

Rozdział II
Metodologiczne podstawy badań
      2.1. Przedmiot i cele badań ...........40
      2.2. Problemy i hipotezy badawcze........... 43
      2.3. Zmienne i wskaźniki badań ...........45
      2.4. Metody badań ...........50
      2.5. Charakterystyka badanego środowiska. Organizacja badań ...........52

Rozdział III
Empiryczna analiza wyników badań.
      3.1. Wiek, w którym dzieci zaczynają wyraźnie dostrzegać różnice w budowie swojego ciała i ciała płci przeciwnej ...........54
      3.2. Stawianie rodzicom pytań związanych z intymnością przez dzieci ...........56
      3.3. Częstotliwość kierowanych przez dzieci do rodziców pytań związanych z intymnością........... 57
      3.4. Zachowania rodziców na próby rozmów dotyczących seksualności podejmowanych przez dzieci........... 60
      3.5. Podejmowanie rozmów nastolatków ze starszym rodzeństwem lub starszymi kolegami i koleżankami na tematy seksu........... 62
      3.6. Opinia nastolatków, czy uzyskana wiedza od starszego rodzeństwa, kolegów i koleżanek była dla nich wystarczająca........... 63
      3.7. Poszukiwania młodzieży informacji o seksie „na własną rękę”........... 66
      3.8. Źródła, w których młodzież poszukiwała informacji o seksie ...........67
      3.9. Wiedza dziewcząt i chłopców na temat podstawowych pojęć związanych z seksem
         3.10.1. Świadomość młodzieży na temat własnego ciała ...........72
         3.10.2. Wiedza młodzieży dotycząca higieny intymnej........... 75
         3.10.3. Troska o higienę intymną w rozumowaniu nastolatków........... 76
         3.10.4. Antykoncepcja w świadomości dziewcząt i chłopców........... 77
         3.10.5. Wiedza młodzieży na temat metod antykoncepcji ...........78
         3.10.6. Stosowanie środków antykoncepcyjnych przez młodzież ...........80
         3.10.7. Wiedza młodzieży na temat chorób przenoszonych drogą płciową ...........81
         3.10.8. Częstotliwość rozmów rodziców z dziećmi dotyczących seksu i intymności ...........84
         3.10.9. Zasób przekazanej dzieciom wiedzy ze strony rodziców w kwestii seksualności i fizyczności........... 85
         3.11.1. Poziom wiedzy rodziców w sprawach dotyczących seksu i intymności ...........89
         3.11.2. Świadomość rodziców, kiedy najlepiej rozpocząć rozmowę z dzieckiem o seksie i sprawach intymnych ...........91
         3.11.3. Wiedza rodziców, jak należy rozmawiać z dzieckiem o seksie........... 93
         3.11.4. Nastawienie rodziców do spraw związanych z seksualnością ...........94
         3.11.5. Wpływ postawy rodzicielskiej na świadomość seksualną dziecka........... 95
         3.11.6. Wpływ postawy rodzicielskiej na bezpieczeństwo dziecka........... 98
         3.11.7. Opinia młodzieży, czy rodzice powinni rozmawiać z dziećmi na tematy intymne........... 102
         3.11.8. Opinia młodzieży na temat postawy rodziców wobec seksu i spraw intymnych w naszym kraju........... 105

Podsumowanie ...........110
Wnioski i postulaty badawcze ...........112
Bibliografia...........114
Strony internetowe........... 115
Wykaz Rysunków ...........116
Wykaz Tabel ...........117
Wykaz Wykresów ...........118
Aneks........... 120

Opis zawartości pracy:

      Rozdział pierwszy
ujmuje problem mojej pracy w oparciu o literaturę. Autor zawarł w nim m.in. informacje, jak twórczość zapatruje się na uświadamianie dzieci i młodzieży w sprawach seksu, jak z punktu widzenia literatury przedstawione są różnice płci, dojrzewanie i jego oznaki oraz znaczenie słów „Płeć i Seks”. Następnie autor przeszedł do wyjaśnienia jak świadomość seksualna dzieci i młodzieży, przedstawia się w dotychczasowych badaniach, jakie mity krążą wokół edukacji seksualnej, a także wyjaśnił, dlaczego warto rozmawiać już z czterolatkiem o sprawach dotyczących intymności.
      Z kolei rozdział drugi ujmuje problem w kontekście metodologicznym. Przedstawiono w nim niezbędne warunki, jakie należy zachować, w celu przeprowadzenia badań, wyjaśniając jednocześnie ich znaczenie. Należą do nich: przedmiot i cele badań, problemy i hipotezy badawcze, zmienne i wskaźniki badań, metody badań oraz charakterystyka badanego środowiska, łącznie z organizacją badań. Odnosząc się do powyższego, sformułowano odpowiedni przedmiot, cele, problemy i hipotezy, zmienne i wskaźniki, metody oraz charakterystykę do problematyki, którą postanowiono przeanalizować.
      Natomiast rozdział trzeci przedstawia analizę przeprowadzonych badań, ponadto zawiera interpretację poszczególnych zmiennych z ujęciem wykresów, zawierających poszczególne wyniki. Niniejsza praca stanowi formę swoistego eksperymentu, w celu ustalenia, czy dzieci i młodzież są dobrze uświadomione w sprawach seksu i fizyczności, czy rodzice chętnie podejmują takie dyskusje z dziećmi oraz czy postawa rodziców do tematów seksu i intymności stanowi problem w Polsce.
   


Zamawiam:
Wartość zamówienia: PLN
Twój e-mail:


Jeśli chcesz zadać pytanie dotyczące tej pracy, kliknij w poniższy przycisk.



Na wszystkie zapytania odpowiadamy codziennie, najpóźniej w przeciągu 24h.





Umożliwiamy szybkie, bezpieczne i wygodne płatności za pomocą serwisu tpay.com
Umożliwiamy szybkie płatności internetowe za pomocą serwisu tpay.com

Zastrzegamy, iż wzorcowe prace magisterskie, prace licencjackie, prace dyplomowe, prace podyplomowe, prace inżynierskie, prace semestralne, prace zaliczeniowe, referaty, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania jakie oferujemy mają wyłącznie charakter informacyjny. Każda praca magisterska, licencjacka, inżynierska lub inna praca dyplomowa zakupiona w serwisie musi być traktowana wyłącznie jako wzór, przykład do przygotowania własnej pracy naukowej, przyspieszjąc tym samym proces pisania pracy całkowicie zgodny z obowiązującym w Polsce prawem. Nie bierzemy odpowiedzialności za konsekwencje związane z wykorzystaniem przesłanych przez nas prac. Należy pamiętać o przestrzeganiu obowiązujących przepisów Prawa Autorskiego oraz Art. 272


Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.
Copyright © by PraceDyplomowe.edu.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.